Beskriv er verksamhet

3 maj, 2016 - Marknadsföring

Beskriv er verksamhet och klargör allt på en gång

Det är inte alls ovanligt att vi stöter på kunder som redan har en bra uppbyggd webbplats. Där finns det ett CMS (Content Management System) som genererar snygga sökmotorvänliga URL:er samt ger möjlighet till unika titlar och rubriker m.m. Bristen hos dessa kunder finns istället helt och hållet i innehållet. Eller snarare bristen på innehåll.

Det är fullt förståeligt att mindre företag har webbplatser som underhålls av personer vars främsta arbetssyssla är något helt annat. Ett företag med tiotalet anställda har sällan en person som på heltid arbetar med deras webbplats. Troligtvis finns det inte ens en halvtidstjänst för det ändamålet. Så länge ni kan logga in och uppdatera innehållet finns det dock mycket ni kan göra utan att det ska behöva ta halva arbetstiden några månader framöver.

”Ring oss för mer information”

Grundproblemet är just det som står i ovanstående rubrik. Varför i hela friden ska kunderna ringa er när ni har ett ypperligt tillfälle att sprida all tänkbar information på er webbplats. Genom att investera i den tid det tar att författa materialer på webbplatsen kommer ni säkerligen spara mångdubbel tid på att slippa förklara detta i telefon gång på gång.

Bonusen, eller det vi på Online Branding tycker är huvudpoängen, är att ni får en mer innehållsrik webbplats som gillas av Google och har större chanser att ranka i fler sökresultat. Beskriv er verksamhet, era produkter, ert arbetssätt så detaljerat ni kan – även om det känns som självklarheter för er så är det inte så för många av era kunder.

Beskriv er verksamhet ordentligt